Banca Transilvania este singura bancă prezentă în topul celor mai valoroase branduri bancare din lume, Brand Finance Banking 500, realizat de Brand Finance – cea mai mare firmă globală independentă de evaluare şi strategie de brand – şi publicat de revista The Banker, anunţă Brand Finance.

Clasamentul Brand Finance Banking 500 marchează o premieră în acest an pentru Banca Transilvania, care intră în topul celor mai valoroase branduri bancare, fiind si singurul brand românesc prezent in acest an. Clasamentul este calculat de Brand Finance – cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand – și publicat de revista The Banker.

Astfel, Banca Transilvania intră pe locul 486 (respectiv 142 între băncile europene) cu o valoare de 174 milioane USD. Această performanță vine după ce anul trecut Banca Transilvania a fost cel mai valoros brand bancar românesc în clasamentul național Brand Finance Romania 50 2017.

Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania, comentează:

“Această prezență românească în Brand Finance Banking 500 este atât o recunoaștere a creșterii constante a brandului Banca Transilvania, cât și un semnal că brandurile românești de top încep să își extindă zona de influență și să devină vizibile în peisajul valoric global.”

Băncile din China domină Top 10

 ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) cu o valoare de 59,2 miliarde USD, și China Construction Bank cu 56.8 miliarde USD, ocupă primele două locuri în clasament. Cel mai valoros brand bancar, ICBC, a primit și cel mai mare posibil rating de forță a brandului (AAA+). După criza financiară din 2008, ICBC a cunoscut o creștere robustă a valorii de brand, bazată pe o fundație puternică în piața de origine (China). În ultimii ani, performanța domestică a servit ca o platformă pentru expansiunea globală.

De altfel, băncile din China domină valoric top 10, iar cumulat China și-a mărit avansul față de USA, având cea mai mare sumă agregată a valorii de brand în top 500, în creștere cu 22% față de anul trecut, până la 317 miliarde USD. Această creștere vine de la cele 45 bănci chinezești incluse, în timp ce USA continuă să aibă cel mai mare număr de bănci în clasament (76 în 2018).

Cele mai valoroase branduri bancare în 2018

2018 Rank Brand Țara Valoare Brand     mld USD 2017 Rank Evoluție
1 ICBC China 59.2 1 =
2 China Construction Bank China 56.8 3
3 Wells Fargo USA 44.1 2
4 Bank of China China 41.8 5
5 Chase USA 38.8 4
6 Agricultural Bank Of China China 37.3 7
7 Bank of America USA 33.3 6
8 Citi USA 30.8 8 =
9 HSBC UK 18.3 9 =
10 JP Morgan USA 17.7 11

 

Brandurile bancare amenințate de brandurile din tehnologie

 

Brandurile bancare se confruntă cu o nouă competiție în sectorul serviciilor financiare, din partea marilor firme de tehnologie precum Apple, Facebook, Google și Amazon. Aceste branduri tehnologice sunt mai bine aliniate la așteptările consumatorilor moderni, în jurul serviciilor multi-channel și multi-platform, și au lansat în anii recenți diverse servicii financiare către consumatori, care aduc provocări serviciilor bancare tradiționale.

David Haigh, CEO Brand Finance, comentează:

“Marile firme de tehnologie s-au inserat deja în servicii furnizate tradițional de bănci, cum ar fi plăți și activități de finanțare – având însă avantajul unor branduri foarte puternice: Facebook și Google sunt mai puternice decât orice brand bancar. Marile bănci au fost giganți ai industriei lor, atât timp cât competiția a venit din interiorul industriei. Acum, provocările majore vin de la branduri din afara sectorului, dar cu o mare forță în consumer equity.”

Cele mai valoroase branduri (total / țară)

2018 Rank Țara Valoarea brandurilor bancare in Top 500 Procentul de creștere Numărul brandurilor in Top 500 2017 Rank Evoluție
1 China 317,439.2 22% 45 1 =
2 USA 260,384.9 8% 76 2 =
3 UK 65,260.0 2% 23 3 =
4 Canada 57,244.1 7% 9 4 =
5 France 41,724.7 14% 9 6
6 Japan 38,893.7 -7% 28 5
7 Spain 36,215.1 15% 11 8
8 Australia 34,668.6 2% 9 7
9 Brazil 21,238.6 -2% 7 9 =
10 India 21,131.3 4% 22 10 =

 

Citeste si

BRD, singura banca romaneasca in Topul celor mai valoroase branduri bancare in 2014. Cum arata “The Brand Finance Banking 500”

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)