Bancile mama au capitalizat subsidiarele din Romania cu 568,1 milioane de euro in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu 104,46 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). In primele sase luni din 2015, cea mai mare infuzie de capital a primit Volksbank Romania (482,14 milioane euro, in martie), urmata de OTP Bank Romania, cu 39,09 milioane euro in ianuarie, si de Unicredit Tiriac Bank, cu 38,13 milioane euro in iunie. Tot in iunie, capitalul social al Idea Bank a fost majorat cu 4,47 milioane euro.

Romanian International Bank si-a majorat capitalul social cu 3,15 milioane euro in februarie, iar Libra Internet Bank a primit un aport de 1,12 milioane euro la capitalul social, in martie.

Astfel, printre cele mai importante majorari de capital au fost facute, in primele sase luni din 2015, de banci precum  Volksbank Romania, Unicredit Tiriac Bank si OTP Bank Romania, in total 559,36 milioane euro.

Banca Transilvania a finalizat in acest an achizitia a 100% din actiunile aVolksbank Romania de la Osterreichische Volksbanken, Groupe BPCE, DZ Bank si WGZ Bank. Valoarea tranzactiei nu a fost data publicitatii.

In 2014, OTP, unul dintre cei mai importanti creditori independenti din Europa Centrala si de Est, a preluat doua banci mai mici, respectiv Banco Popolare din Croatia si Millenium Bank din Romania. In aprilie 2014, OTP Bank Romania si-a majorat capitalul social cu 11,17 milioane euro.

Bank Austria, divizie a grupului bancar italian UniCredit, a anuntat, la inceputul lunii iunie, ca si-a majorat participatia pe care o detine la divizia din Romania, UniCredit Tiriac Bank, de la 50,5% pana la 95,6% din actiuni, prin preluarea pachetului de 45% detinut de omul de afaceri Ion Tiriac

Datele publicate lunar de Registrul Comertului includ primele 40 de companii care au primit aport la capitalul social, dupa valoarea sumelor alocate.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)