Abordarea business-ului bancar local pe ideea digitalizării totale a serviciilor financiar-bancare nu este deocamdată o soluție pentru piața românească, deoarece există o masă restrânsă de clienți și potențiali clienți receptivi la noile tehnologii, este de părere Ioana Cristina Savu, Sales Channels Management Director la Garanti Bank.

Pe termen scurt, bankingul digital înseamnă, cu prioritate, investiție în România. Pe termen lung, această abordare poate deveni un generator de venituri, dar depinde de segmentul de clienți pe care îl targhetezi. Însă, trebuie să recunoaștem că pe piața locală vom mai avea destul de multă vreme această combinație între bankingul tradițional și bankingul digital. Nu poți renunța la bankingul tradițional decât dacă mergi pe o nișă de piață, care este în momentul de față destul de mică și care nu poate să genereze venituri care să-ți acopere investițiile necesare”, a precizat Ioana Cristina Savu, în cadrul celei de-a doua ediții a Conferinței ”Banking Innovation Lab.”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.

În opinia sa, totuși, conceptul de ”open banking”, promovat de directivele europene dedicate digitalizării, generează posibilitatea de a aplica alte modele de business pe piața bancară din România și poate ajuta foarte mult în zona de achiziție de noi clienți.

Garanti Bank are, pe zona de retail, circa 35.000 de clienți pentru serviciul de Internet Banking, dintre care 20.000 folosesc Mobile Banking. ”Tendința este de a se muta pe Mobile Banking este pregnantă în ultima vreme. Este de apreciat și faptul că pe această zonă gradul de utilizare propriu-zisă a serviciului crește mai rapid”, a subliniat Directorul Garanti Bank.

Ioana Cristina Savu a menționat, totodată, că, pe zona de companii, gradul de penetrare al serviciului de Internet Banking este mult mai mare, depășind 60% din portofoliul propriu de clienți. De asemenea, și gradul de activitate al acestor clienți este mai mare, în jur de 75% dintre companiile care dețin Internet Banking folosindu-l regulat.

Conferința ”Banking Innovation Lab.” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Transilvania și BCR – Parteneri Principali, Garanti Bank, Alpha Bank și Idea::Bank – Parteneri, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)