Apartamentele cu doua camere vor fi, in continuare, vedetele pietei imobiliare cu aproximativ 33% din numarul total de tranzactii, pe locul urmator situandu-se apartamentele de 3 camere cu 21% din numarul de tranzactii iar podiumul este incheiat de vile/case cu 15% din numarul tranzactiilor, reiese dintr-un studiu efectuat de BCR impreuna cu peste 200 de parteneri agentii si dezvoltatori imobiliari, in cadrul editiei a III-a a Road Show BCR Real Estate 2013 ce s-a desfasurat in 10 orase mari din Romania si a avut ca subiect piata imobiliara si solutii de finantare pentru achizitia unei locuinte.

Garsonierele au un procent de 12% din tranzactii, interesul pentru acest tip de locuinta fiind mai scazut de la inceperea programului Prima Casa care a facilitat accesul catre locuintele cu 2 si 3 camere.

In ceea ce priveste modul in care sunt promovate proprietatile imobiliare aflate la vanzare, Internetul cunoaste cea mai importanta crestere, fiind cea mai importanta resursa media. Pe locul doi se afla presa scrisa care inregistreaza insa o tendinta de scadere, iar locul al treilea este ocupat de targurile imobiliare.

In topul zonelor preferate de romani atunci cand vine vorba de alegerea unei locuinte, se estimeaza ca  pe primul loc va ramane zona semicentrala, 34% dintre preferintele clientilor urmand sa se canalizeze catre aceasta directie, in timp ce doar 11% dintre potentialii cumparatori s-ar orienta catre o locuinta in afara orasului.

Criteriile in alegerea unei locuinte de care cumparatorii sunt interesati cel mai mult sunt: pretul si anul constructiei. De asemenea, viitorii proprietari urmaresc cu mare atentie starea proprietatii, apropierea de mijloace de transport si de institutii de invatamant.

Din punctul de vedere al participantilor la eveniment, piata imobiliara, in ansamblul sau, va cunoaste o perioada de stabilizare dinpunct de vedere a nivelului preturilor proprietatilor imobiliare si a numarului de tranzactii.

Creditul ipotecar/imobiliar CASA MEA BCR ofera posibilitatea clientilor de a cumpara sau construi o locuinta, de a refinanta un credit contractat anterior sau pur si simplu sa modernizeze casa pe care o detin deja, BCR finantand pana la 85% din valoarea garantiilor aduse.

“in teorie, in Romania, majoritatea vanzatorilor si cumparatorilor negociaza pretul proprietatilor imobiliare in euro dar, in practica, sunt din ce in ce mai multe cazuri in care moneda utilizata este leul. Astfel, intalnim potentiali cumparatori care au venituri in lei, economisesc pentru avansul la casa prin constituirea de depozite in lei si acceseaza creditul pentru cumpararea locuintei in lei. Totodata, vanzatorul constituie cu banii primiti depozite bancare in lei”, a declarat Teodor Mincu, Seful Biroului Intermediari, BCR.

Pentru acordarea creditului BCR accepta o gama larga de venituri (salarii, pensii, chirii, dividende, venituri din strainatate, din activitati independente), precum si pana la 3 coplatitori ce pot participa la credit si ofera modalitati flexibile de rambursare, fara a fi necesara deplasarea la banca (ATM BCR sau Serviciul de efectuare operatiuni prin canale alternative BCR). De asemenea, banca ofera gratuit asigurarea de imobil pe toata perioada de creditare contra cost, o asigurare de somaj care ofera o protectie solicitantului in cazul pierderii locului de munca.

BCR a fost prima banca din Romania care a luat decizia creditarii preponderente in moneda nationala incepand din luna Octombrie 2012 asumandu-si rolul de formator de piata in ceea ce priveste creditarea in lei. BCR a venit si va veni in continuare cu modificari de costuri in vederea sustinerii creditarii in moneda nationala astfel incat sa inlesneasca optiunea naturala a clientului de a alege contractarea unui credit in moneda in care realizeaza veniturile, respectiv lei versus EUR. Trendul descrescator inregistrat in ultima perioada al indicelui ROBOR, precum si eliminarea riscului valutar conduc la stergerea diferentei dintre costul total al unui credit in Euro si al unui credit acordat in lei.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)