BRD si MasterCard au participat la evenimentul anual Transport Ticketing din Londra, pentru a prezenta solutia BRD Transport. Noutate tehnologica la nivel mondial, BRD Transport este o solutie ce are la baza echipamente de validare contactless a calatoriilor. Solutia este dezvoltata de BRD pe platforma de acceptare contactless MasterCard PayPass, certificata de MasterCard. Solutia de ticketing a fost lansata de BRD in 2011, dupa ce banca dezvoltase anterior proiecte pilot si testase platile contactless la metrou. BRD Transport este un model unic, pionier pe segmentul solutiilor de ticketing, avantajele sale fiind recunoscute de lideri mondiali din domeniu. Un element inedit este faptul ca Sibiul a devenit in 2011 primul oras european care nu este capitala si beneficiaza de aceasta solutie in mijloacele de transport la suprafata.

„Solutiile de plata lansate de BRD pe platforma MasterCard PayPass reprezinta o dovada in plus a dinamicii pietei din România. Faptul ca ele sunt recunoscute la nivel international drept deschizatoare de drumuri, la propriu si la figurat, ne determina sa extindem aceste solutii si pentru alte segmente de pe piata, in afara transportului in comun”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe.

„Am fost onorati sa fim invitati in calitate de speakeri in cadrul unuia dintre cele mai importante evenimente anuale internationale pe zona de ticketing si am demonstrat inca o data ca noi, românii, suntem inovatori si stim sa ne punem amprenta pe ceea ce numim evolutie tehnologica. Solutiile implementate in România de BRD pe platforma MasterCard au fost aplaudate la scena deschisa in cadrul conferintei. Acest lucru a confirmat ca România, desi inca la inceput in zona platilor contactless, este considerata de specialistii internationali in domeniu drept deschizatoare de drumuri si de noi oportunitati in ceea ce priveste platile contactless”, precizeaza Elena Oprea, Director Executiv Delegat, Strategie si Marketing, BRD-Groupe Société Générale.

In cadrul evenimentului, reprezentantii BRD au prezentat mecanismul tehnologiei care sta in spatele solutiilor de plata si etapele implementarii in transportul in comun. Prima etapa a avut in vedere o noua utilizare a cardurilor pentru posesorii români: accesul pe stadioanele unor cluburi de fotbal foarte iubite, precum Dinamo sau CFR Cluj, pe lânga toate facilitatile unui instrument de plata obisnuit. Cea de-a doua etapa a vizat implementarea acestei solutii la metroul bucurestean. in cea de-a treia etapa, tehnologia a fost adaptata pentru plati rapide in toate statiile Metrorex din Bucuresti si in mijloacele de transport in comun din alte cinci orase, prin intermediul solutiei BRD Transport.

Solutia BRD Transport are avantajul ca permite plata cu orice card contactless, emis sub siglele MasterCard sau Maestro PayPass, indiferent de banca emitenta sau de tara de origine. De exemplu, un card emis in SUA sau Marea Britanie poate fi folosit in transportul in comun din România. „Plata contactless in transportul in comun este un subiect dezbatut la nivel international de mult timp, iar noi am reusit sa fim printre cei care au trecut la fapte. Asadar, România nu este recunoscuta doar la gimnastica pentru 10 pe linie, ci si la inovatie tehnologica. Ne numaram printre putinele tari unde se poate plati in transportul in comun rapid si in siguranta, alaturi de SUA, Anglia si China, deci alaturi de unele dintre cele mai importante piete din lume”, concluzioneaza reprezentantul MasterCard.

Transport Ticketing este cel mai important eveniment din Europa pe tema solutiilor de plata in transportul public, la care participa lideri din domeniu, nu doar din Europa, ci din intreaga lume (incluzând Africa de Sud, Nigeria sau India). in cadrul forumului se prezinta cele mai importante proiecte din regiune, dedicate in principal dezvoltarii solutiilor de plata in transport, si se dezbat tendintele spre care se indreapta piata.

BRD a emis peste 60.000 de carduri contactless. Detinatorii pot folosi cardul contactless in marea majoritate a zonelor de interes: magazinele Carrefour, Inmedio, restaurantele PizzaHut, KFC, Mic.ro, magazinul Ikea, dar si pentru plata calatoriilor cu transportul in comun – la Metrorex, RATB si in cadrul mai multor regii de transport din tara.

BRD-Groupe Société Générale are peste 2,2 milioane de carduri valide si opereaza o retea de peste 1.500 de ATM-uri si 24.000 POS-uri.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)