Corina Stoica, Director Private Banking si Servicii de Investii OTP Bank, vorbeste despre potentialul pietei de Private Banking din Romania, intr-un interviu acordat publicatiei online www.bankingnews.ro. ”Cu siguranta, exista un potential ridicat, daca ne gandim la deschiderea tot mai mare a clientilor din acest segment catre ideea de diversificare financiara si optimizare a randamentelor investitiilor.”, subliniaza oficialul OTP Bank. Corina Stoica face referire si la resursa umana din domeniul de profil, evidentiind faptul ca ”recrutarea specialistilor este un proces complex si de durata, iar referintele pe care persoana respectiva le poate aduce despre activitatea desfasurata sunt deosebit de importante”.

– Cum caracterizati piata de private banking din Romania si ce potential are acest segment al industriei bancare?
– Comparativ cu tarile din regiunea in care activam, piata locala de private banking este una tanara, in formare, care a inregistrat evolutii pozitive in ultimii ani, atat in ceea ce priveste calitatea serviciilor oferite acestei categorii de clienti, cat si din perspectiva apetitului investitional al clientilor private banking. Cu siguranta, exista un potential ridicat, daca ne gandim la deschiderea tot mai mare a clientilor din acest segment catre ideea de diversificare financiara si optimizare a randamentelor investitiilor. Iar acest lucru obliga institutiile financiare care ofera un astfel de serviciu sa creasca permanent calitatea resursei umane care deserveste clientii de private banking, dar si gama de produse investitionale.

– Care este profilul clientului roman din categoria private banking?
– Nu exista un profil standard al clientului private banking, insa putem remarca ca acesti clienti pot fi oameni de afaceri de succes, executivi de top, cu o cariera profesionala stabila, liber-profesionisti, persoane care detin active imobiliare sau financiare semnificative, iar uneori sunt persoane retrase din activitatea profesionala.

– Ce nivel de cunoastere au clientii de private banking din tara noastra si care sunt produsele de investitii preferate de acestia?
– Nivelul de cunoastere al produselor financiar-investitionale a evoluat semnificativ in ultimii ani, pe masura ce piata s-a dezvoltat, iar consilierii specializati pe acest segment au promovat clientilor noi instrumente financiare, in acord cu profilul investitional si obiectivele fiecarui client. In ceea ce priveste profilul investitional al clientului de private banking, putem spune ca este unul conservator, in general. Cu toate acestea, in ultimii 2-3 ani, am remarcat un apetit tot mai ridicat catre diversificarea portofoliului investitional si alocarea unei parti semnificative in active purtatoare de randamente mai mari, carora le este asociat si un risc mai mare. In prezent, peste 30% din resursele financiare ale clientilor de private banking din OTP Bank sunt plasate in fonduri de investitii si produse structurate.

– Dispune piata muncii din domeniul bancar de oameni specializati pentru segmentul serviciilor de private banking, care este profilul unui bancher personal (calitati, pregatire, abilitati etc.) si cat castiga in  medie un asemenea angajat?
– Am spus de multe ori ca banking-ul se face prin oameni, iar in sfera private banking calitatea resursei umane este si mai importanta, intrucat clientul se bazeaza pe bancherul personal atat in administrarea averii sale, cat si pentru acoperirea zonei tranzactional-operationale a activitatii curente. In consecinta, consilierul specializat in segmentul serviciilor de private banking este o persoana care asigura un standard calitativ de exceptie in relatia cu clientul respectiv, care trebuie sa detina cunostinte financiar-investitionale foarte solide, capabila sa propuna solutiile financiare potrivite fiecarui client, in functie de profilul sau investitional si sa gestioneze cu eficienta maxima activitatea bancara a clientului. Cu siguranta, si din punctul de vedere al calitatii fortei de munca, vom inregistra evolutii pozitive in perioada urmatoare.

– Cati bancheri personali numara sistemul bancar local si care sunt perspectivele in directia recrutarii unor asemenea functionari bancari? OTP Bank are in vedere dezvoltarea portofoliul de angajati in acest  sens?
– Tinand cont de profilul uman si profesional necesar pentru a ocupa o astfel de pozitie, recrutarea specialistilor este un proces complex si de durata, iar referintele pe care persoana respectiva le poate aduce despre activitatea desfasurata sunt deosebit de importante. Estimez ca pe piata locala activeaza in prezent cateva zeci de consilieri dedicati exclusiv clientelei private banking.

– De ce ati ales o cariera in domeniul private banking si care sunt principalele provocari ale jobului?
– Am ajuns sa activez in domeniul private banking dupa cativa ani petrecuti in domeniul corporatist, in industria de energie si alti cativa ani petrecuti in sectorul bancar in zona trezorerie, asset management si piete de capital. Domeniul private banking a fost o continuare fireasca a dezvoltarii mele profesionale, iar printre provocari as mentiona dezvoltarea continua a colegilor mei in sfera investitionala, insuflarea principiilor de excelenta profesionala echipei cu care lucrez si nu in ultimul rand, dezvoltarea unor relatii durabile cu clientii bancii.

– Va rog sa-mi furnizati cateva elemente din CV-ul dumneavoastra.
– Am o experienta de peste 15 ani in domeniul financiar, cu expunere atat in domeniul corporatist (am activat peste 7 ani intr-o companie din sectorul energetic), cat si in sectorul financiar-bancar (Raiffeisen Bank, SSIF IEBA Trust, OTP Bank). Ariile de expertiza includ private banking, asset management, trezorerie, piete de capital, investment banking, project management. Am absolvit ASE Bucuresti, specializarea Finante-Banci, iar in anul 2008 am absolvit Programul MBA al University of Sheffield International Faculty, CITY College.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)