Valoarea platilor online cu cardul a crescut in primele noua luni ale anului cu 38%, la 165,8 milioane de euro, depasind cifra inregistrata pe intreg anul 2011, potrivit PayU Romania. “In aproape 7 ani, volumul platilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, pastrand constant un ritm de crestere de doua cifre, chiar si in perioada de criza. Din datele pe care le detinem, rata penetrarii platii online creste intr-un ritm mai lent, fiind relativ constanta in ultimii doi ani. Acest lucru demonstreaza ca plata online nu muta bani din offline, ci aduce o crestere reala de venituri. Iar rolul procesatorilor este sa ofere acele produse si servicii de care comerciantii au nevoie si care sa se integreze perfect in fluxurile lor logistice si operationale”, a declarat directorul de vanzari si marketing al PayU Romania, Andreia Stavarache.

Din totalul platilor online, platforma PayU a inregistrat tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro, reprezentand 83,5%.
Conform datelor Romcard, 86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.

“Desi majoritatea tranzactiilor sunt efectuate din Romania, observam o crestere importanta a tranzactiilor din anumite tari. De exemplu, tranzactiile din Ungaria, Polonia si Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% si respectiv 21%. Acest lucru demonstreaza un potential important de care magazinele online ar trebui sa tina cont”, a spus directorul general al Romcard, Marin Mitroi.

Datele PayU arata ca in perioada analizata cele mai bune evolutii au fost inregistrate de magazinele online care vand cupoane de reduceri, confectii, cadouri si jucarii.

“Acestea si-au majorat vanzarile (numarul de tranzactii) cu 106%, 79%, 62% si respectiv 47%. De asemenea, organizatiile neguvernamentale au primit cu 87% mai multe donatii fata de aceeasi perioada a anului trecut”, se mai spune in comunicat.

56 de euro, valoarea medie a cumparaturilor efectuate online

Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 56 euro in sistemul Romcard (67 euro in sistemul PayU). La nivelul anumitor industrii s-a remarcat un avans semnificativ al cosului de cumparaturi. Astfel, valoarea medie a unei donatii online a crescut cu 184%, de la 35 euro la 99 euro, iar cosul mediu pe segmentul confectii s-a majorat cu 53%, de la 73 euro la 112 euro.

PayU este furnizor de solutii comert electronic (eCommerce) integrate, detinut de Naspers, un grup multinational, cu operatiuni in 131 de tari.

In Romania, PayU este un important jucator pe piata de plati online, cu peste 2 milioane de tranzactii procesate in 2011 in valoare de 138,8 milioane de euro si o cota de 88% din volumul total al Romcard.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)