Dupa cinci ani de “cadere in gol”, creditul de consum revine pe linia de plutire. Potrivit celor mai recente cifre BNR, creditele de consum in lei au inregistrat un volum de 23,5 mld. lei in iulie, ceea ce inseamna un plus de 0,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Creditele ipotecare, in pas alergator

Nu acelasi trend molcom se inregistreaza in cazul creditului imobiliar in lei, care a atins 6,5 miliarde lei in iulie 2014, triplu fata de aceeasi luna din 2013.

Si ALB anunta cresteri de 20% pentru creditul de consum

Membrii Asociatiei Societatilor Financiare (ALB Romania) au acordat, in primul semestru al anului 2014, credite de consum in valoare de 235 milioane euro, in crestere cu 20,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar 89% din aceste imprumuturi au fost destinate consumului personal, potrivit unui comunicat al ALB Romania.

Pentru creditele destinate consumului personal, datele arata astfel: creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 49%, imprumuturile de tip nevoi personale detin o cota de 41%, iar credite la POS 10%.

Din totalul finantarilor de tip credit auto acordate, 85% au fost destinate achizitiei de vehicule noi, iar 15% achizitiei de vehicule second hand.

Din totalul finantarilor acordate in functie de valoarea creditului, 43% au fost credite pana la maxim 1.000 euro, 37% intre 1.000 si 5.000 euro, 11% intre 5.000 si 10.000 euro si 9% mai mult de 10.000 euro.

Si bancherii au observat “vantul bun” din piata

Bancherii anuntau inca din luna mai ca au parte de o repornire a creditarii. In primele patru luni, bancile anuntau mai multe credite acordate, “cresteri de doua cifre”, cum afirma seful CEC Bank si presedinte al ARB, Radu Ghetea.

Presedintele a dat exemplul CEC Bank, unde s-a inregistrat in primele patru luni un avans al creditarii pentru persoane fizice cu 15%.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)