Pe lângă nevoile de bază ale familei, hrană și utilități, atunci când vine vorba despre copii, banii părinților sunt cheltuiți pentru haine, dulciuri și jucării, potrivit unui studiu efectuat de compania KRUK.

KRUK România a implementat, în perioada iunie – septembrie 2018, împreună cu publicația online www.copilul.ro un chestionar prin care s-a dorit obținerea unei imagini a obiceiurilor de cumpărare și economisire ale părinților cu copii, de la bebeluși la adolescenți.

Specialiștii subliniază importanța unei bune planificări a cheltuielilor, ca prim pas al unei atitudini responsabile față de bugetul familial. Deprinderile financiare bune se învață din familie, din anii copilăriei când se formează obiceiul de a strânge bani la pușculiță pentru a cumpăra jucăria preferată.  Aceste deprinderi se dezvoltă de-a lungul anilor de școală, prin cursuri de educație antreprenorială și economie, însă educația financiară este permanentă, fiecare moment din viața de adult în care luăm decizii legate de bani,  de achiziții de bunuri și servicii, este o etapă de învățare, de înțelegere a valorii banilor în prezent și în viitor.

kruk copil

 

O abordare responsabilă și planificarea constantă a bugetului de venituri și cheltuieli ale familiei sunt foarte importante în viața de adult. Și totuși, părintii români își răsfață copiii cu haine. Doar 20% din parinți merg pe investiții în educația superioară

Potrivit studiului, cumpărăturile de îmbrăcăminte sunt o categorie către care se duc banii celor mai mulți dintre părinții participanti la sondaj: 41% cumpără haine, atunci când este necesar, în funcție de sezon, sau chiar și zilnic.

34% dintre părinții care au completat chestionarul online postat pe www.copilul.ro cumpără jucării, majoritatea acestora, peste jumătate, au în acest sens un buget lunar între 100 și 250 de lei sau chiar mai mult.

Dulciurile sunt de asemenea o categorie de bunuri pe care părinții, 25% dintre cei care au accesat copilul.ro, le achiziționează. Aceștia cumpără dulciuri pentru o ocazie anume sau săptămânal.

În ceea ce privește investițiile pe care părinții își doresc să le facă pentru viitorul copiilor, acestea sunt mai ales asigurări de sănătate, burse pentru studii superioare, cursuri pentru dezvoltarea abilităților artistice sau a celor sportive.

45% dintre aceștia vizează cursuri de dezvoltare a abilităților sportive ale copiilor, urmați de 24% care au în vedere dezvoltarea abilităților artistice ale copiilor.

Grija pentru sănătatea copiilor și studiile superioare sunt importante pentru părinți. Dar nu atât de mult: un procent de doar 20% dintre părinți se gândesc să investească în burse de studii superioare, iar 12% la asigurări de sănătate pentru copii.

”O abordare responsabilă și planificarea constantă a bugetului de venituri și cheltuieli ale familiei sunt foarte importante în viața de adult, când trebuie să facem față responsabilităților familiale. Cu siguranță ne dorim să le oferim copiilor noștri instrumentele necesare pentru a duce o viață echilibrată și confortul unui trai lipsit de griji. Primul pas este ca noi să le fim un bun exemplu și să-i învățăm acele deprinderi pe care le vor folosi întreaga viață,” spune Cosmina Marinescu, Director de Operațiuni al KRUK România.

Rezultatele statistice au fost obținute în urma unui chestionar online completat de aproximativ 1.000 de părinți, vizitatori ai site-ului copilul.ro.
KRUK Romania se apleacă și  către educația financiară.

Compania a implementat trei proiecte de responsabilitate socială corporativă în 2018, ai căror beneficiari au fost elevi de liceu, familii și tineri cu situație financiară precară. Alături de componenta de suport financiar, experții KRUK au susținut trainig-uri pe teme financiare, explicând participanților mecanisme financiare simple care le vor fi de folos în deciziile legate de bani pe care le vor lua în viitor.
Comunitatea părinților este una foarte dinamică și deschisă la noutăți tehnologice, mereu conectată la tot ce este relevant și de impact pentru creșterea și educația copiilor.

 

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)