Viitorul suna bine! Nu vei mai merge pana la banca sa-ti faci un card sau sa-ti iei o asigurare, nici macar nu vei mai naviga pe Internet, pierzand timpul sa cauti site-urile care te pot ajuta. Totul se va face direct pe… Facebook. Sa facem un mic test de imaginatie: cum ar fi ca, in viitorul apropiat, sa-ti iei un cardul de debit de la Facebook Bank? Sau poate asigurarea la masina, direct de la LinkedIn National? Zambesti? Analistii nu cred ca aceasta ar fi o gluma, ci un scenariu perfect posibil. Specialistii de la Gartner sunt de parere ca, in intervalul 2012-2014, cel putin una dintre retelele de socializare, cel mai probabil Facebook, va activa in domeniul serviciilor financiare pana in 2014.

Dar ce se poate intampla in acest timp incat sa ajunga Facebook sa vanda servicii financiare? Nimic iesit din comun. Daca ne gandim cat de multe stie Facebook despre utilizatori: cand s-au casatorit, cand isi doresc o masina, cand devin parinti si asa mai departe, vom intelege exact de ce este posibil sa auzim nu peste mult timp despre Facebook Bank. Sa ne gandim si invers: cati bancheri isi doresc sa cunoasca din timp cand cineva vrea sa-si cumpere casa, masina sau mobila, cand urmeaza sa se casatoreasca sau cand va avea un mostenitor. Facebook are la indemana toate aceste elemente esentiale, furnizate gratuit de noi.

Facebook s-a miscat deja: foloseste un software cu care iti urmareste activitatea pe internet

Ai dat “Like” si “Share”? Datele tale au ajuns deja pe diferite site-uri ce transmit informatii catre serverele retelei de socializare. In timp ce esti logat pe Facebook, portalul pastreaza toate adresele site-urilor pe care le vizitezi, adresa de e-mail, IP-ul calculatorului pe care il folosesti, sistemul de operare si browserul folosit. Pe de alta parte, cu ajutorul Facebook, parintii cumpara carduri copiilor cu creditele oferite de reteaua de socializare. Mai mult, Citi Bank a creat un instrument, astfel incat utilizatorii pot efectua tranzactii fara a parasi vreodata Facebook.

Posibilitatea ca Facebook sa se erijeze intr-o banca si/sau asigurator este mai mult decat probabila, in conditiile in care utilizatorii retelei fac schimb de idei despre produse financiar-bancare. Si mai mult decat atat, oamenii pe Facebook isi indemna prietenii sa aleaga un un anumit card/credit/depozit sau un anumit tip de asigurare. La nivel global, Facebook numara aproximativ 800 de milioane de utilizatori si este cea mai mare retea sociala din lume.

Exista, desigur, numeroase probleme de reglementare, care ar putea impiedica transformarea Facebook intr-o banca. Dar cine este dispus sa astepte pe margine atunci cand batalia deja a inceput? Citeste cateva comentarii pertinente despre subiectul transformarii Facebook intr-o banca pe http://blog.iqagency.com.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)