George Georgakopoulos, Presedinte Executiv al Bancpost, explica intr-un interviu strategia si viziunea Bancpost pentru anul 2015. Noul CEO de la Bancpost, vorbeste despre prioritatea anului – clientul, cum vede sistemul bancar si ce va fi nou in 2015, pe ce produse va miza banca pe care o conduce, dar vorbeste si despre Grecia, tara de unde vine Eurobank.

Preocuparea Bancpost in 2015? Preocuparea noastra nu este produsul, ci clientul

Presesintele Bancpost anunta ca banca va ramane fidela modelului abordat, dar se vor concentra pe servirea clientului: “In calitate de banca universala, oferim o gama larga de produse, de la simple depozite pana la solutii financiare avansate si produse complexe de trezorerie pentru clientii companii mari. Nu cred ca este necesar sa ne dedicam eforturile unui anumit produs, deoarece avem deja un portofoliu adecvat. In schimb, in 2015 ne vom concentra asupra modului in care ne servim clientii. Ne vom stradui sa ne intelegem mai bine clientii, sa-i servim mai bine si sa le indeplinim nevoile mai rapid si mai eficient, la valoarea corecta pentru ei. Din acest motiv, preocuparea noastra nu este produsul, ci clientul”, puncteaza seful Bancpost, in cadrul unui interviu acordat revistei Piata Financiara.

2015 – un an plin de sperante: un an mai bun pentru sistemul bancar

Vorbind despre perspectivele anului 2015, George Georgakopoulos considera ca banca va ramane una importanta, sistemica, este bine capitalizata si “sanatoasa”.

“Pentru Bancpost, perspectivele sunt bune. Actiunile derulate anul trecut ne-au ajutat sa fim pregatiti corespunzator pentru viitor. In ultimele luni ale anului 2014 am gestionat in mod accelerat creditele neperformante. Am luat unele decizii dificile privind managementul costurilor care sunt deja aproape implementate. Am inceput 2015 intr-o forma financiara buna in ceea ce priveste bilantul si potentialul nostru de profitabilitate. Dupa intregul efort de reorganizare, avem intentia, si consideram ca vom reusi, sa continuam sa fim una dintre principalele banci din Romania. Dorim sa ne pastram pozitia a saptea din punct de vedere al depozitelor, pozitie pe care o detinem si acum, iar pe zona de creditare, sa ne mentinem ca Grup, inclusiv cu ceea ce am inregistrat in afara Romaniei, pe locul sapte sau opt. Suntem o banca importanta, sistemica si suntem optimisti in privinta performantei Bancpost in 2015.

In ceea ce priveste sistemul bancar, desi nu cunoastem caracteristicile fiecarei banci, credem ca a avut loc o gestionare ampla a creditelor neperformante si a costurilor. Acest lucru ne face sa consideram ca 2015 va fi probabil un an mai bun pentru sistemul bancar in ansamblul sau. Pot spune ca Bancpost este o organizatie bine capitalizata, lichida si sanatoasa, capabila sa-si sprijine clientii si cred ca cea mai mare parte a sistemului bancar se va situa, de asemenea, pe pozitii similare”, afirma presedintele Bancpost.

In Grecia nu sunt sanse de fuziuni, insa in Romania este loc pentru consolidari

Intrebat despre problemele din Grecia, daca vor aparea fuziuni, domnia sa considera ca nu este cazul, iar grupul pe care il cunoaste cel mai bine – Eurobank, este bine capitalizat.

“Va pot vorbi despre Eurobank Group. Grupul nostru este foarte bine capitalizat. Am facut o crestere de capital de aproape 3 miliarde euro in aprilie 2014. Suntem detinuti in proportie de 65% de actionari foarte puternici cum ar fi Fairfax, Capital Research and Management, Wilbur Ross etc. Problemele legate de capitalizare au fost rezolvate pentru noi. Referitor la posibile fuziuni, opinia mea personala este ca acestea nu vor avea loc. Exista patru banci principale in Grecia, care sunt de mari dimensiuni, astfel ca, dupa parerea mea, o fuziune este improbabila. Pentru a pune lucrurile in perspectiva, Eurobank are active de peste 70 de miliarde de euro. In Romania, cred ca exista potential de consolidare, deoarece sunt 40 de banci care opereaza in sistem”, a mai declarat presedintele Bancpost pentru Piata Financiara.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)