Google este cea mai recentă companie de tehnologie care face o mișcare către serviciile financiare bancare. Compania se pregătește să ofere conturi curente, în parteneriat cu băncile, începând cu anul viitor.

Partenerii financiari inițiali cu care Google va lucra sunt Citigroup și Stanford Federal Credit Union, iar motivația lor este legată de atragerea unor clienți mai tineri și mai experimentați care caută privilegiul unor produse online.

Google denumește proiectul „Cache” și va fi partener cu băncile și cooperativele de credit pentru a oferi conturile curente, băncile gestionând toate activitățile financiare și de conformitate legate de conturi.

Google va oferi conturi curente în parteneriat cu grupul bancar Citigroup Inc şi o mică cooperativă de credit de la Universitatea Stanford în cadrul proiectului denumit ‘Cache’. Citigroup şi o cooperativa de credit vor gestiona conturile curente la care utilizatorii vor avea acces prin intermediul Google Pay, portofelul digital al Google.

“Abordarea noastră va fi acea de a fi parteneri cu băncile şi cu sistemul financiar. Poate că este o cale puţin mai lungă dar este una mai sustenabilă”, a declarat vicepreşedintele Google, Caesar Sengupta, într-un interviu acordat The Wall Street Journal.

Google deține și obține în prezent numeroase informații valoroase despre clienții săi, deci are și o perspectivă bună asupra comportamentului financiar al clienților.

Astfel, compania poate să ofere anumite avantaje consumatorilor, dar și băncilor partenere, precum programele de fidelizare, pe lângă serviciile financiare de bază.

De asemenea, încă se discută dacă Google va percepe sau nu comisioane de administrare a conturilor, ceea ce face ca produsul oferit de Google sa fie un avantaj, dacă produsul va fi unul gratis.

Google oferă deja Google Pay, iar produsul său Google Wallet a găzduit câteva funcții dincolo de simpla urmărire a plăților, inclusiv posibilitatea de a trimite bani între persoane.

Și alti giganți tehnologici, precum Apple şi Facebook, au intrat pe piaţa serviciilor financiare

Între timp, rivalii Apple și Facebook, au introdus și produse de plată, iar Apple s-a extins recent pe piața creditelor cu Apple Card.

De asemenea, Facebook a introdus propriul produs de plată digitală la începutul acestei săptămâni, iar la începutul acestui an și-a anunțat intenția de a construi propria monedă digitală numită „Libra” împreună cu partenerii.

Intenţia Facebook de a lansa moneda digitală a fost criticată de organismele de reglementare din întreaga lume, îngrijorate de posibilitatea ca Libra să fie utilizată pentru spălarea banilor precum şi cu privire la securitatea datelor utlizatorilor.

La nivel general există îngrijorări cu privire la posibilitatea ca marile companii din tehnologiei să îşi utilizeze influenţa lor uriaşă din sectorul digital în alte sectoare de activitate şi în alte zone ale infrastructurii economice.

Citește și

După giganții Apple, Amazon, Microsoft sau Facebook, Uber Money vrea și ea o felie din piața bancară. Companiile digitale profită de lipsa incluziunii financiare pentru a-i aduce pe oameni în sistemul financiar

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)