Ikea a cladit un imperiu in industria mobilei. Din 1995 a inceput sa-si cladeasca un imperiu financiar, prin infiintarea unei banci – Ikanobanken, astazi Ikano Bank (rebranding efectuat in ianurie 2009). Ce insemana acest imperiu financiar-bancar? Inseamna sucursale bancare in 10 tari, 1.000 de angajati si un volum de afaceri (2013) de 5,3 miliarde de euro in Danemarca, Norvegia, Austria, Suedia, Olanda, Anglia, Polonia, Finlanda, Germania si Rusia.
Ikea, un nume inovativ. La fel si Ikano Bank, care incearca sa atraga deponenti prin oferirea unui premiu in valoare de 100.000 de coroane (14.625 dolari), premiul sub forma de depozit la banca!
Banca propune un alt tip de bussiness: clientii nu sunt incurajati sa cheltuie, ci din contra, primesc recompense daca rezista tentatiei luxului. Castigatorul va fi cel care aduna cele mai multe puncte intr-un joc pe telefon care testeaza abilitatile de economisire si chiar ii pedepseste pe risipitori.
Un joc lansat de o banca, in incercarea de a educa populatia!
„Flappy Saver” e inspirat din succesul celui mai descarcat joc din lume, Flappy Bird, doar ca aduce cateva diferente mari, complet atipice pentru un produs de promovare al unei banci.
Pentru un scor mare, jucatorii trebuie sa evite magazine de lux, bijuterii, brutarii sau magazine de pantofi si sa isi protejeze economiile depuse intr-o pusculita zburatoare, potrivit Bloomberg.
Flappy Saver e tintit in special catre tineri in ideea ca e de ajutor sa fie mai cumpatati si sa cheltuie cat mai putin posibil.
Banca Ikano isi construieste o imagine de institutie prietenoasa, interesata de sanatatea finantelor personale ale deponentilor, de capacitatea lor de a fi precauti. Ideea e ca oamenii sa faca cat mai multe economii si sa le tina la banca. Strategia functioneaza. In timp ce marii jucatori imping dobanzile in jos, banca se diferentiaza din ce in ce mai mult de competitie.
Ingvar Kamprad, seful Ikea, si-a construit o imagine excentrica pentru om de afaceri de aceasta talie. La 88 de ani, locuieste intr-o casa modesta, merge cu autobuzul, prefera cursele aeriene low-cost si conduce un Volvo fabricat acum mai bine de douazeci de ani.