George, primul banking inteligent, a sărbătorit doi ani pe piața din România. În cadrul ultimei ediții George TechExpertHub, de pe 27 octombrie, echipa BCR a prezentat principalele trenduri din digital banking, precum și cifre despre evoluția George.

Marian Ignat, Director Executiv Distribuție Retail la BCR, a menționat, în cadrul unei videoconferințe prilejuite de împlinirea a 2 ani de la lansarea platformei de banking George, că perioada de pandemie de coronavirus a constituit o adevărată provocare pentru instituția de credit, dar și o oportunitate în ceea ce privește accelerarea digitalizării.

”A trebuit să ne adaptăm instantaneu, aproape peste noapte, la noua realitate. A trebuit să asigurăm capacitatea de interacțiune cu proprii clienți în condițiile lockdown-ului. După o scădere masivă, o cădere bruscă, a tranzacțiilor pricinuită de pandemie în lunile martie și aprilie, au luni în care numărul de tranzacții s-a situat la nivelul pe care îl înregistram înainte de pandemie”, a subliniat Marian Ignat.

Pandemia Covid-19 a stimulat adoptarea rapidă a plăților digitale, iar românii s-au adaptat la acest trend. Astfel, potrivit reprezentantilor băncii, 30% din creditele de consum acordate de BCR au fost accesate prin platforma George.

“Am deschis 125.000 de mii de conturi George în primele 9 luni, iar 9 din 10 conturi de economii sunt deschise direct prin George. Avem o creștere de 70% față de anul trecut Numărul de conturi în valută s-a triplat”, a detaliat Marian Ignat.

Bancherul a punctat faptul că platforma George a ajuns la 1 milion de utilizatori unici în aceste zile, tocmai în momentul în care împlinește 2 ani de la lansare. ”Am crescut mai mult decât ne-am așteptat, pentru că ne-am propus să ajungem în acești 2 ani la 700.000 de utilizatori. Cu certitudine și pandemia de coronavirus a avut un rol în acest sens, accelerând digitalizarea. Credem că în următorii 2 ani putem dubla numărul de utilizatori din prezent”, a specificat oficialul BCR.

Ignat: “Suntem pe drumul cel bun, avem un moment bun de sărbătoare”

Marian Ignat a mai spus că BCR a reușit, prin intermediul George, să realizeze o revoluție în ceea ce înseamnă interacțiunea unui client cu o bancă. ”Am schimbat piața”, a evidențiat bancherul

Tehnologii precum identificarea biometrică prin recunoașterea facială și codurile QR evoluează ca următoare moduri de plată, conform companiilor de tehnologie. Astfel, i-am întrebat pe reprezentanții BCR cum văd adoptarea acestora în viitor, după anul 2022, când se presupune că odată cu revenirea economică se vor accelera și plățile digitale.

Marian Ignat a precizat că “autentificarea biometrică în George este folosită în proporție de 65% pe versiunea de iOS a George. Varianta biometrică cu amprenta e foarte utilizată, mai ales că acum purtăm măști. În cazul George pentru Android, logarea prin mijloace biometrice are o pondere de peste 40%. Insă la noi, dispozitivele sunt mai multe, foarte diverse si nu toate au suport biometric.”

Unde va fi George în următorii 5 ani?

Întrebați cum va evolua platforma George în urmatorii 5 ani, reprezentații BCR au făcut un exercițiu de imaginație și au spus unde va duce avansul platformei.

Dacă Cristian Mustață, Director Executiv adj. Distributie Retail BCR, consideră că “George va fi pe toate smartphone-urile romanilor”. Marian Ignat, il vede pe George disponibil și aproape de clienti, chiar și cu un sfat.

Intrebat cum va evolua platforma, Marian Ignat consideră că vorbim de o perioada foarte lunga, dar poate face o predictie. Oficialul iși dorește ca “George să fie acolo unde clientul are nevoie, să fie disponibil pe orice device va fi la modă peste 5 ani, să ofere o soluție fiecărui client și o oferă chiar dacă clientul nu știe ca are nevoie de ea. Aici mă refer la un simplu sfat, hint, nu vorbim neapărat de vânzarea unui produs bancar” a concluzionat oficialul BCR.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)