Revoltat de reclamatiile primite de Banca Nationala a Romaniei din partea clientilor bancilor comerciale pe care le citeste si le analizeaza in profunzime zilnic, Nicolae Cinteza, directorul Directiei de Supraveghere din cadrul Bancii Centrale, a mentionat ca in unele cazuri institutiile de credit dau dovada de nesimtire fara margini.

”Primesc in unele zile reclamatii grosolane. Este revoltator si tocmai de aceea insist in a corija lucrurile discutand cu reprezentantii acelor banci si solicitandu-le sa repare situatiile in care abuzurile se confirma”, a precizat Nicolae Cinteza, in cadrul evenimentului ”Un week-end cu presa economica”, organizat de FinMedia si Piata Financiara.

Oficialul BNR a oferit un exemplu de reclamatie, referindu-se la nemultumirile unui client care solicitase bancii o retragere de 500 de lire sterline dintr-un depozit propriu. Reprezentantii respectivei banci i-au explicat reclamantului ca nu poate ridica in acea zi suma de bani solicitata, fiind obligat, conform documentului ”Conditii generale de afaceri” semnat cu institutia de credit, sa faca o programare pentru ziua urmatoare. Clientul a inteles situatia si a semnat o cerere, urmand ca a doua zi sa se prezinte la banca, dupa ora 13.00, pentru a intra in posesia banilor. In ziua respectiva, a ajuns la agentia bancii la ora 13.30, numai ca functionarii de la ghiseu i-au spus ca deocamdata nu au venit cele 500 de lire sterline si ca il vor contacta telefonic in urmatoarele ore pentru a se efectua retragerea. Clientul a primit telefonul respectiv la ora 16.30, insa agentia bancii avea program cu publicul numai pana la 17.00, timpul fiind prea scurt pentru a ajunge. Dincolo de situatia neplacuta privind acest consum inutil de timp si de faptul ca omul nu a intrat in posesia banilor atunci cand fusese programat, abuzul real al situatiei a fost faptul ca acest client a primit din partea bancii un email, imediat dupa discutia telefonica, in care i se solicita sa ajunga in acea zi urgent la banca pentru a ridica cele 500 de lire sterline, pentru ca in cazul in care va veni a doua zi, institutia de credit ii va percepe un comision de 0,25% pentru ca nu a venit sa-si primeasca banii in ziua in care a avut programare.

”Omul ne-a trimis o reclamatie atasand si textul emailului primit din partea bancii. In mod clar acesta este un caz in care nesimtirea bancii este fara margini. Nici nu va inchipuiti ce a fost la gura mea atunci cand i-am sunat pe reprezentantii bancii”, a conchis Nicolae Cinteza. Directorul Directiei de Supraveghere din cadrul BNR a subliniat faptul ca au existat abuzuri semnalate in reclamatiile clientilor care au dus la sanctionarea bancilor comerciale si chiar la schimbari de personal din managementul institutiilor de credit.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)