Omer Tetik, Directorul General al Bancii Transilvania, este de parare ca principala problema a sistemului bancar din Romania a fost generata de lipsa de experienta a bancherilor si a clientilor in asimilarea, intr-un timp prea scurt, a unui volum impresionant de produse si servicii bancare. ”Cand vorbim despre tarile dezvoltate, acolo serviciile bancare se intampla de sute de ani. In Romania, lucrurile astea se intampla de 20 de ani si, sigur – daca mananci mancarea de pe o luna intr-o singura seara – ai probleme de digestie”, a declarat Omer Tetik, prezent la evenimentul ”10 ANI DE BANKING”, organizat de publicatia online www.BankingNews.ro, cu ocazia implinirii a zece ani de activitate. Evenimenul a beneficiat de sustinerea Asociatiei Romane Bancilor (Partener Institutional), ACCA – The Association of Chartered Certified Accountants (Partener Principal) si BCR, Banca Transilvania, CEC Bank, Bancpost, EximBank si Visa (Parteneri).

”Nu am reusit sa educam clientii nostri, nu am reusit sa ne pregatim oamenii nostri (nr. – angajatii bancilor), pentru ca a fost un val de lansari de produse bancare, cu o varietate foarte larga intr-o perioada foarte scurta. Atunci am trecut de la servicii financiare la vanzari de produse financiare, iar – in toata aceasta graba si crestere – am scapat niste lucruri”, a subliniat Directorul General al Bancii Transilvania.

Totodata, Omer Tetik sustine ca, in general, cel mai mare esec al sistemului bancar al ultimilor zece ani a fost reprezentat de lipsa de comunicare. ”Noi, bancherii, am esuat sa comunicam bine cu clientii nostri”, a precizat oficialul institutiei de credit.

Pe de alta parte, referindu-se la Legea privind ”Darea in plata”, Omer Tetik a tinut sa evidentieze faptul ca o relatie comerciala tensionata nu se rezolva prin amenintari sau legi.

”Trebuie sa avem o discutie corecta si egala. Nimeni nu trebuie sa aiba o putere mai mare decat celelalt. Lipsa de colaborare si de comunicare aduce doar daune. Pentru o relatie comerciala corecta, trebuie ca toti sa aiba aceeasi putere.”, a spus Directorul General al Bancii Transilvania.

In opinia sa, Legea ”Darea in plata” creeaza un dezechilibru de forte in relatia banci – clienti, fortand institutiile de credit sa aduca modificari importante imprumuturilor ipotecare si modului de a percepe riscurile finantarilor acordate.

”Impactul financiar al legii respective la Banca Transilvania nu va fi devastator, dar pe de alta parte o sa schimbam orientarea de business. O sa cerem un avans mai mare pentru credite si o sa renuntam sa finantam achizitia de terenuri agricole. Bancile vor incepe sa evite riscurile si isi vor focusa activitate intr-un segment foarte mic, in loc sa dea sanse tinerilor, start-up-urilor, fermierilor mici si antreprenorilor locali”, a subliniat Omer Tetik.

Oficialul Bancii Transilvania a marturisit ca o economie sanatoasa nu poate sa existe fara un sistem bancar sanatos, iar bancile nu pot exista fara clientii lor. Tocmai de aceea, este necesar ca bancile, clientii, clasa politica si factorii de decizie sa conclucreze, sa alcatuiasa o echipa care sa aiba ca obiectiv cresterea economica a tarii.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)