OTP Bank Romania anunta definitivarea contractului aferent programului de conversie a creditelor in franci elvetieni (CHF), prin modificarea clauzelor considerate ca ar putea fi abuzive. Forma finala a contractului este rezultatul consultarilor cu clientii, asociatiile profesionale si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar clauzele reformulate subliniaza mai clar beneficiile aduse clientilor de catre banca.

OTP Bank Romania a lansat,in decembrie 2015, un program de conversie dedicat creditelor in CHF, bazat pe solutii personalizate, pe termen lung. Reprezentantii bancii au oferit totodata spre analiza celor interesati atȃt oferta personalizata, cȃt si documentatia aferenta implementarii acesteia. Programul are ca obiectiv principal reduceri substantiale ale datoriilor actuale ale clientilor, urmand ca sumele ramase dupa aplicarea discountului sa fie convertite in RON sau EURO, la alegerea clientului.

Ȋn definirea termenilor contractuali, oficialii bancii au tinut cont de informatiile primite din partea clientilor și a reprezentantilor asociatiilor de profil, pe marginea solutiilor ce vizeaza creditele in CHF. Pentru  consolidarea unei relatii solide și sanatoase cu clientii sai, OTP Bank Romȃniaa modificat,in scop de clarificare, acele clauze care au fost interpretate negativ, interpretare care s-a indepartat de sensul real al contractului propus initial.

Noile clauze clarifica faptul ca, in cazul in care initiativa legislativa privind conversia obligatorie a creditelor va fi aprobata de catre autoritatile statului, banca va aplica un mecanism de compensare a sumelor acordate voluntar ca reducere si cele la care clientii ar fi indreptatiti in urma actului normativ. Astfel, daca eventualele solutii impuse de catre autoritatile statului ar depași procentual reducerea oferita de catre OTP Bank, prin programul sau voluntar, atunci banca va suporta diferenta, in favoarea clientilor. In caz contrar, conditiile prevazute in contractul incheiat intre banca și clienti vor ramane neschimbate. Ȋn acest fel, clientii vor beneficia de oferta cea mai avantajoasa pentru acestia. De asemenea, noile clauze contractuale atesta faptul ca acei clienti care solicita conversia, dar nu doresc sa renunte la litigii, pot opta pentru conversie, beneficiind insa de o reducere mai mica.

„Cea mai mare prioritate pe care o avem in momentul de fata este rezolvarea problemelor clientilor cu credite in CHF. Ca urmare a profesionalismului de care echipa de specialiști și comisari ai ANPC a dat dovada in timpul consultarilor, am reușit sa avem o discutie constructiva și benefica pentru clientiinostri. Consider ca ajustarile clauzelor contractuale subliniaza si mai clar beneficiile ofertei noastre pentru clienti si sper ca demersul nostru voluntar ii va ajuta in mod real pe toti clientii OTP Bank. Datorita numarului foarte mare de cereri de conversie inregistrate pȃna in momentul de fata, avem incredere in succesul programului.” a declarat László Diósi, CEO OTP Bank Romania.

Programul lansat de OTP Bank Romaniala sfarșitul anului trecut se adreseaza unui numar de 10.500 de clienti cu credite in CHF, garantate cu ipoteca.Prin intermediul lui, clientii pot beneficia de o reducere semnificativa a soldului curent al creditului, avand posibilitatea cain urma conversiei sa plateasca rate mai mici decat echivalentul lor in lei din luna decembrie a anului 2014.

Toate contractele pentru conversia creditelor in CHF incheiate cu clientii bancii respecta noua forma. Propunerea initiala de contract nu a fost semnata de catre niciun client, intrucat aceasta era supusa analizei si dezbaterii celor interesati, inainte de inmȃnarea formei finale a documentului. In plus, banca nu a intentionat niciodata sa solicite clientilor returnarea banilor rezultati din aplicarea reducerilor, fapt care reiese mult mai clar din noua versiune de contract.

Solutiile propuse de OTP Bank Romaniaau fost concepute pentru fiecare client in parte, in conformitate cu specificatiile creditului sau, anul de acordare, rata initiala a dobanzii și istoricul de creditare a clientului.Programul poate fi accesat de clientii care auintarzieri de cel mult 90 de zile la plata ratelor lunare, inregistrate la momentul conversiei.Clientii cu restante mai mari de 90 de zile vor putea deveni eligibili daca vor acoperi suma necesara astfel ancat intarzierile lor sa nu depașeasca nivelul celor 90 de zile.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)