OTP Bank Romania sustine planificarea eficienta a cheltuielilor si a veniturilor personale prin noul instrument MyMentor, accesibil atat din platforma OTPdirekt – Internet Banking, cat si din aplicatia de mobile banking, OTPdirekt – SmartBank. MyMentor a fost conceput ca fiind un prim pas catre un program de planificare financiara. Acest instrument furnizeaza o imagine completa a veniturilor si a cheltuielilor, oferind facilitaţile necesare pentru o bugetare personala eficienta.

Prin serviciul MyMentor, clientii OTP Bank beneficiaza de avantaje precum:
· Posibilitatea efectuarii unei analize detaliate a istoricului tranzactiilor intr-o forma de prezentare moderna;
· Forma grafica intuitiva pentru reprezentarea cheltuielilor si a veniturile personale, astfel incât utilizatorul poate identifica rapid necesitaţile sale financiare şi cuantumul lor pe fiecare categorie;
· Segmentarea veniturilor si a cheltuielilor;
· Clasificarea automata a cheltuielilor efectuate prin intermediul cardurilor.

“Conform datelor furnizate de studii de piata recente si confirmate de sondajul online realizat recent de catre OTP Bank, majoritarea românilor nu au un plan de gestionare a finantelor personale, in ciuda contextului economic actual. De aceea, le propunem clienţilor noştri un nou instrument foarte util de gestiune a veniturilor şi a cheltuielilor, MyMentor, disponibil atat prin intermediul platformei OTPdirekt – Internet Banking, cat si prin aplicatia de mobile banking, OTPdirekt – SmartBank”, declara Dragos Mindreci, Director Digital Banking, OTP Bank România.

SONDAJ: 72,14% dintre romanii chestionati nu au un plan pentru achitarea datoriilor restante; Romanii nu detin fonduri de urgenta decat pentru maxim 9 luni – 14,29%

OTP Bank a derulat recent, in parteneriat cu FinZoom.ro, un sondaj de opinie privind planificarea financiara a bugetului personal in România.

Rezultatele studiului arata ca, desi majoritatea respondentilor au incredere in deciziile personale, doar 22,35% au un plan financiar stabilit, 25% planuiesc sa realizeze un plan financiar cu ajutorul unor surse de informare publice, iar 9,76% urmeaza sa apeleze la serviciile unui specialist pentru conturarea acestuia.

Intrebati daca dispun de un fond dedicat economiilor si investitiilor si daca au un plan pentru regularitatea platilor in cadrul acestuia, majoritatea participantilor au raspuns negativ. Astfel, peste 70% dintre respondenti nu au economii pentru situatii de urgenta si peste 90% nu au un buget pentru o achizitie de mare valoare (avans pentru un imobil/ masina). Peste 75% dintre participantii la sondaj afirma ca nu au economii pentru cheltuielile medicale ale familiei si nici nu au un plan pentru acestea, in timp ce peste 70% nu au planuri sau economii pentru pensie. Totodata, peste 80% nu au prevazut solutii pentru acoperirea cheltuielilor cu educatia copiilor.

In ceea ce priveste planul pentru achitarea datoriilor restante, numai 27,86% au un proiect personal pentru plata soldului la credite si carduri de credit, 72,14% afirmând ca nu au o astfel de plan.

Referitor la fondurile de urgenta, 24,75% dintre cei care au participat la sondaj spun ca s-ar descurca cu banii economisiti cel mult 2 luni. 14,29% au economii care le-ar permite sa isi acopere cheltuielile intre sase si noua luni, iar 14,71% ar avea resurse financiare pentru o perioada de cel putin 7 luni.

Conturile de economii si depozitele reprezinta cele mai populare instrumente de economisire printre persoanele care au participat la sondaj. Astfel, intrebati ce tipuri de instrumente de economisire si investitii utilizeaza in prezent, participantii au optat pentru contul de economii in proportie de 28,15%, depozit bancar la termen: 21,78%, unitati la un fond mutual: 5,94%, actiuni la o companie: 7,78%, investitii in proprietati mobiliare / imobiliare: 10,89%, investitii in metale pretioase (aur, argint, altele): 8,77%.

Sondajul a fost realizat pe un esantion de 707 respondenti distribuiti in proportie aproximativ egala pe sexe (50,92% barbati si 49,08 femei), majoritatea (89,25%) cu vârste cuprinse intre 25 si 54 de ani. 88,68% dintre participanti locuiesc in mediul urban, iar 58,7% dintre acestia sunt casatoriti.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)