Studiul „Raportarea Financiară la Antreprenori” arată că 2 din 4 antreprenori îşi doresc creşterea profitabilităţii nete în perioada următoare, însă nu a implementat un buget de venituri şi cheltuieli. Analiza susține că pandemia a schimbat modul in care cei mai multi antreprenori se raportează la cifre și își doresc să fie sprijiniți în zona strategiei financiare.

„Ne bucurăm să avem ocazia să continuăm acest proiect relevant pentru zona financiară a companiilor româneşti.  Aşa cum rezultă din date, pentru acest an, am sesizat o nevoie acută de realizare şi implementare de strategii financiare pentru o abordare integrată a operaţiunilor în companiile româneşti. Observ o evoluţie pozitivă prin deschiderea și înțelegerea nevoii de strategie și finanțe, care au crescut vizibil la antreprenorii români” în contextul pandemiei, declară Ioana Arsenie, Fondator TRUSTED Advisor Strategy & Finance și strateg financiar, autorul studiului.

 

Principalele concluzii ale studiului „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-II-a, 2021.

Pandemia a schimbat modul în care antreprenorii se raportează la cifre, astfel:

  • 5% lucrează prudent şi gestionează atent cheltuielile;
  • 6% sunt mai atenţi la cash-flow şi întârzieri în recuperarea banilor de la clienţi;
  • 8% amână deciziile de investiţie şi fac mai multe evaluări înainte de a aproba o investiţie;
  • 8% nu au făcut schimbări;
  • 6% lucrează cu ipoteze şi estimări multiple;
  • 7% au multiplicat rapoartele şi analizele financiare.

Din cauza pandemiei, bugetul iniţial al antreprenorilor a avut de suferit:

  • 2% au decis tăieri în categoriile de cheltuieli care nu afectau imediat continuarea afacerii;
  • 2% au redus cheltuielile administrative;
  • 2% au beneficiat de un context pozitiv şi au investit pentru dezvoltarea capacităţilor de producţie şi livrare;
  • 1% au făcut restructurări de personal;
  • 6% au redus bugetul de marketing;
  • 7% au oprit parţial capacităţi de producţie şi distribuţie.

Antreprenorii îşi doresc sprijin în zona strategiei financiare pentru:

  • 1% definirea şi implementarea unui Tablou de Bord cu ajutorul căruia să piloteze businessul;
  • 2% consolidarea şi optimizarea mai multor tipuri de afaceri;
  • 8% calcule şi decizii investiţionale;
  • 8% analize de profitabilitate pe linii de business;
  • 4% cash-flow;
  • 6% analize de cost de oportunitate
  • 7% definirea structurii bugetului de venituri şi cheltuieli;
  • 7% realizarea şi coordonarea bugetelor departamentale;
  • 7% strategia de preţ.

Pentru următoarea perioadă, antreprenorii îşi prioritizează activităţi precum:

  • 3% creşterea profitabilităţii nete;
  • 8% obţinerea de finanţări pentru investiţii;
  • 13% capitalizarea firmei şi optimizarea indicatorilor financiari;
  • 13% optimizare cash-flow;
  • 4% creşterea marjelor;
  • 6% obţinerea de finanţări pentru activitatea curentă.

49% dintre antreprenorii care lucrează cu buget, dintre care:

  • 5% aplică bugetarea dinamică pe bază de scenarii multiple;
  • 3% corelează strategia de preţ cu bugetarea.

În ceea ce priveşte relaţia cu departamentul financiar-contabil, antreprenorii doresc:

  • 9% au nevoie de recomandări de optimizare a afacerii;
  • 6% sunt deficitari pe partea de raportare financiară pentru management;
  • 5% doresc mai multă proactivitate şi o comunicare mai bună.
Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)