, fata de 113 de milioane euro, cat inregistra in 2014, influentat in principal de o usoara scadere a veniturilor si anumite cheltuieli nerecurente ale anului 2015, potrivit unui comunicat de presa remis BankingNews.ro

Valoarea totala a activelor Raiffeisen Bank a ajuns la 6,95 miliarde euro, in crestere cu 8% fata de 6,41 miliarde euro, cat erau la finele lui 2014. Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, creditele nete acordate au crescut cu 5%. Cifra raportata de crestere a creditelor este de12%, evolutie influentata de o tranzactie incheiata cu o companie parte a Grupului RBI, care a insemnat preluarea unui portofoliu de credite in valoare de aproximativ 240 milioane euro. In ceea ce priveste soldul depozitelor atrase de la clienti, desi ratele dobanzilor din piata s-au aflat la niveluri reduse, acesta au crescut constant in 2015, cu 12% fata de anul precedent (depasind cu peste 30% cresterea inregistrata la nivelul sistemului bancar). In consecinta, raportul credite/depozite a inregistrat o valoarea de 81%, similara cu cea din 2014. Capitalizarea bancii este solida, cu o rata de adecvare a capitalului de 18,6%.

„Suntem multumiti de rezultatele obtinute in 2015 si ramanem preocupati de construirea unor relatii pe termen lung cu clientii nostri. Asta inseamna ca vom continua sa ne concentram pe imbunatatirea interactiunii cu banca, in sensul simplificarii si transparentei costurilor si a rapiditatii tranzactiilor. Ne propunem sa fim cat mai buni in ceea ce facem si nu ma indoiesc ca vom reusi ca si pana acum, sa crestem profitabil si echilibrat. Raman o problema schimbarile legislative cu care ne confruntam in prezent si care pot avea un impact semnificativ asupra activitatii si a rezultatelor noastre in 2016”, a spus Steven van Groningen, Presedinte&CEO Raiffeisen Bank.

In 2015 am reusit sa compensam partial impactul ratelor de dobanda scazute din piata, care au afectat veniturile noastre. Cresterea activitatii de creditare si a altor operatiuni bancare au facut ca scaderea veniturilor sa fie doar de 1%, pana la 449 milioane euro.

„Economia romaneasca are nevoie de finantare, asadar putem sa cream premizele cresterii creditarii, a parteneriatelor si a unor relatii pe termen lung cu clientii nostri. In 2015 am finantat economia, prin credite noi acordate, in valoare de peste 2 miliarde de euro” a spus Steven van Groningen.

Cheltuielile nete cu provizioanele au scazut la 65 de milioane euro comparativ cu 2014, cand erau 71 de milioane de euro. S-a confirmat imbunatatirea semnificativa a indicatorilor de risc aferenti persoanelor fizice, observata si de-a lungul anului precedent, iar in 2015 aceasi tendinta pozitiva se poate observa si la clientii IMM si companii mari si medii. Implementarea unei strategii prudente de risc isi arata rezultatele in evolutia ratei creditelor neperformante, care a inregistrat o scadere semnificativa, pana la 6,7%, in 2015 fata de 7,5% cat era in 2014.

Am reusit sa generam economii prin reducerea si eliminarea unor procese ineficiente din activitatea bancii, iar baza de costuri a ramas la acelasi nivel in 2015 fata 2014. Cheltuielile totale raportate arata o crestere de 5% in 2015 fata de anul precedent, pe fondul unor evenimente nerecurente ce au avut loc in ambele perioade.

O tendinta imbucuratoare si confirmata de prima jumatate a anului 2015 este aceea ca tot mai multi clienti folosesc canalele electronice pentru a face operatiuni – cu efecte deopotriva in eficientizarea activitatii si in satisfactia clientilor. Numarul utilizatorilor activi Raiffeisen Online a depasit 83.000, in timp ce numarul utilizatorilor Smart Mobile aproape s-a dublat, ajungand la 28.000.

Raiffeisen Bank deserveste aproximativ 2 milioane de clienti persoane fizice, 100.000 IMM-uri si 8.200 de companii mari si medii. Reteaua Raiffeisen Bank numara peste 500 de unitati, peste 1.100 de ATM-uri, aproximativ 14.000 de EPOS-uri si 40 de MFM (masini multifuctionale ”selfbanking”)

Banca avea 5.349 angajati la sfarsitul anului 2015, fata de 5.409 in decembrie 2014.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)