Dupa ce a anuntat ca a anuntat ca va renunta la operatiunile din Slovenia si Polonia si isi va reduce expunerea in Rusia, Raiffeisen Bank International anunta ca isi consolideze pozitia in Europa Centrala si de Est si isi va extinde operatiunile pe pietele din Romania, Austria, Slovacia, Cehia si in Balcani, a declarat marti directorul general al bancii austriece Karl Sevelda.

Raiffeisen detine active in valoare de 6,92 miliarde de euro pe piata din Romania, unde opereaza 530 de sucursale.

Profitul grupului in Romania dupa plata taxelor a scazut cu 3% anul trecut, la 97 de milioane de euro, de la 100 de milioane de euro in 2013, pe fondul reducerii provizioanelor, potrivit rezultatelor financiare preliminare publicate de grupul austriac.

Raiffeisen Bank ocupa pozitia a patra in sistemul bancar romanesc dupa valoarea activelor, cu o cota de piata de 7,48% in septembrie anul trecut.

Raiffeisen Bank International a inregistrat o pierdere consolidata de 493 de milioane de euro anul trecut, pentru prima data in istoria bancii. De asemenea, grupul austriac a anuntat ca va renunta la operatiunile din Slovenia si Polonia si isi va reduce expunerea in Rusia.

Decizia Raiffeisen de a renunta la activele din Polonia si Slovenia reprezinta o “ajustare a strategiei grupului”, in contextul unor modificari de natura economica, politica si juridica in unele piete din Europa, a spus Sevelda intr-o conferinta de presa dupa prezentarea rezultatelor financiare.

Banca intentioneaza sa isi consolideze capitalul si sa isi majoreze capitalul comun de rangul 1 (CET 1) la 12% pana la jumatatea anului 2017, de la 10% anul trecut.

Pentru aceasta, grupul va vinde “operatiunile care genereaza profituri mici, au un mare consum de capital si o prezenta strategica limitata”, se arata intr-un comunicat al bancii.

Grupul austriac este prezent in 16 tari din Europa Centrala si de Est, cu active totale de circa 122 miliarde euro.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)