Primul trimestru al acestui an a insemnat pentru Banca Transilvania rezultate financiare pozitive si intrarea in linie dreapta cu pregatirea noilor platforme online, pentru a fi oriunde si oricand pentru clienti, prin reteaua de sedii si acces digital.

Profitul net al Bancii Transilvania este de 246 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania, de 267 milioane lei. In primele 3 luni ale acestui an, banca a acordat 36.000 de credite noi clientilor retail, IMM si Corporate.

 

Horia Ciorcila, despre planurile ambitioase de crestere: Suntem atenti la oportunitatile pietei bancare locale. 

Horia Ciorcila BTHoria Ciorcila, Presedintele Consiliului de Administratie BT, afirma: „A fost un inceput de an bun, cu rezultate conform obiectivelor si asteptarilor. Datorita perspectivelor dezvoltarii economice din Romania suntem increzatori privind continuarea planurilor ambitioase de crestere si consolidare a bancii si a Grupului BT. Suntem atenti la oportunitatile pietei bancare locale si investim in digitalizare. Focusul nostru ramane perfectionarea relatiei cu clientii, cresterea eficientei si a valorii de piata a bancii”.

 

Banca Romaneasca, o posibila tinta

Una dintre oportunitatile de achizitie ale momentului o reprezinta Banca Romanesca, existand deja discutii in acest sens de mai mult timp.

National Bank of Greece (NBG) a angajat deja specialisti de la Credit Suisse Londra sa gaseasca cumparator, conform unor surse din piata bancara. Negocierile actuale se poarta cu Banca Transilvania si OTP Bank, afirma aceleasi surse.

Banca Transilvania a raportat profit in crestere cu 7,6% in T1

Rezultatele activitatii curente a Bancii Transilvania, la sfarsitul trimestrului I 2017:

  • Profitul net al Bancii Transilvania este de 246 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 267 milioane lei;
  • Grupul Banca Transilvania a incheiat trimestul I 2017 cu active de 52,1 miliarde lei, din care 51,9 miliarde lei sunt aferente bancii, creditele nete reprezentand 54% din activele Grupului;
  • Ritmul de crestere a veniturilor din comisioane operationale: 11,1%;
  • Eficienta operationala BT se pastreaza la un nivel confortabil;
  • In perioada ianuarie – martie 2017, la nivel brut, inainte de inregistrarea scoaterilor in afara bilantului, creditele BT au crescut cu 3%, pe toate liniile de afaceri;
  • Raportul credite/depozite este de 73% la sfarsitul trimestrului I 2017.

Banca a lansat o platforma destinata micilor intreprinzatori, BT Mic, intarind interesul bancii pentru incurajarea acestui segment al economiei romanesti. Pana acum, BT Mic a avut peste 3.000 de cereri de credit.

Peste 820 de mii de clienti folosesc acum internet banking de la Banca Transilvania, iar aproape 300 de mii de clienti acceseaza prin mobile banking produsele si serviciile BT.

Programele de sustinere a cresterii veniturilor operationale ale BT au ramas in atentia top managementului bancii, contribuind la cresterea veniturilor din comisioane si din tranzactionare. De asemenea, Banca Transilvania a investit si investeste in automatizarea si digitalizarea proceselor, urmarind oferirea unei experiente cat mai bune clientilor.

Alte informatii financiare:
Banca Transilvania are un portofoliu de 2,9 milioane carduri, care a generat tranzactii cu aproape 23% mai mari fata de perioada similara a anului precedent. Cota de piata a bancii in functie de volumul tranzactiilor cu cardul este de peste 19%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 331.000de carduri de credit.

Rata expunerilor neperformante conform EBA este de 9,22% la 31 martie 2017.

Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor care formeaza NPE conform EBA este de 64%.

Solvabilitatea bancii, luand in considerare profitul pe trimestrul I 2017, este de 19,3%; fara profit, aceasta este de 18,52%.

Banca Transilvania a continuat sa se implice in viata comunitatii si in prima parte acestui an, acordand aproape 5 milioane de lei unor programe din domenii precum: educatie financiara si antreprenoriala, sport, cultura si cauze sociale.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)