EximBank a incheiat anul 2013 cu un profit net de aproape 50 de milioane de lei, nivel de patru ori mai mare fata de 2012, in conditiile dinamizarii activitatii comerciale si gestionarii eficiente a resurselor, potrivit datelor financiare preliminare. „Tendinta ascendenta a indicatorilor de performanta ai EximBank demonstreaza corectitudinea principiilor pe care le-am aplicat in gandirea noastra  strategica. Modelul de business implementat – concentrat pe cresterea continua a calitatii activitatii – isi arata eficienta si cred ca este suficient sa mentionez doar faptul ca, in 2013, EximBank si-a majorat expunerea totala cu 30% fata de anul anterior, pana la circa cinci miliarde de lei, operand cu o retea extinsa de unitati, dar cu 10% mai putin personal”, a spus Traian Halalai, presedintele EximBank.

Pentru facilitarea accesului companiilor la produsele pe care le ofera, cat si pentru sustinerea dezvoltarii organice a bancii, pe parcursul anului trecut, EximBank a deschis patru noi unitati teritoriale la Galati, Pitesti Ploiesti si Targu Mures.

”Credem ca este important de subliniat si faptul ca expunerea bancii pe segmentul de finantare/creditare s-a majorat anul trecut cu 60% fata de decembrie 2012, pana la aproape 2 mld. lei, mult accelerata fata de cea a garantiilor. Am continuat asadar sa fim o prezenta activa pe segmentul finantarilor corporate si consider acest lucru  drept un argument puternic  pentru companiile locale, in sensul de a le convinge ca nu trebuie sa astepte aparitia unor conditii perfecte pentru afacerile lor, ci ca ne pot aborda pentru a le sustine planurile de dezvoltare. EximBank are si capacitatea si disponibilitatea de a le fi alaturi pentru obtinerea unor performante relevante”, a mai spus Traian Halalai.

Pe parcursul ultimului an, banca si-a extins portofoliul de clienti incheind acorduri financiare cu unii dintre cei mai reprezentativi jucatori din economie precum Alro, Antibiotice Iasi, Agricover IFN, Grup Servicii Petroliere, Adrem Invest sau Romcab.

Oficialul EximBank a mentionat ca, la nivel de strategie, in 2013, focusul s-a mutat de pe achizitia de titluri de stat catre finantarea economiei, iar banca va continua sa se concentreze tot pe accelerarea creditarii.

”Anul acesta vom pune accentul pe sustinerea activitatilor de productie, iar companiile cu acest obiect de activitate vor reprezenta un grup tinta de clienti caruia ii vom acorda o importanta sporita. Vom continua desigur sa sustinem exportatorii actuali si potentialii exportatori. Sintetizand, obiectivul nostru principal ramane identificarea si sustinerea cat mai multor proiecte ale firmelor romanesti”, a explicat presedintele EximBank.

El a adaugat ca  procesul de extindere a retelei va continua – tinta fiind ca, pana la finele lui 2014, EximBank sa opereze circa 20 de unitati, fata de 12 la finele anului 2012, in paralel fiind urmarita si optimizarea costurilor pentru retea, odata cu reducerea cheltuielilor administrative prin relocarea unor unitati.

Un alt punct important pe agenda EximBank in 2014 il reprezinta continuarea proiectului de comunicare directa cu oamenii de afaceri, care se va derula pe doua paliere. Pe de o parte, vor fi organizate intalniri punctuale cu comunitatile locale de afaceri din tara, iar, pe de alta parte, banca se va dedica dezvoltarii proiectului Asociatiei Romane a Exportatorilor – AREX.

”AREX are peste 50 de membri fondatori – unele dintre cele mai importante companii exportatoare din Romania – si continuam sa primim solicitari de inscriere de la companii din toata tara. Primele demersuri au fost incheiate, a fost depusa documentatia si cred ca in circa doua saptamani vom intra in posesia <certificatului de nastere> al AREX. Credem ca AREX reprezinta in acest moment alternativa pentru companiile care vor sa tina pasul cu piata, pentru ca va pune accentul pe networking si pe transferul de know-how de la exportatorii cu vechime catre cei care isi doresc o prezenta externa mai consistenta”, a explicat Traian Halalai.

EximBank a demarat la finele anului trecut proiectul infiintarii AREX, care isi propune sa contribuie la promovarea companiilor romanesti ce deruleaza tranzactii comerciale internationale si la consolidarea prezentei romanesti pe piete externe.

EximBank este o institutie specializata al carei portofoliu de produse, axat pe cele trei directii de actiune – finantare, garantare si asigurare, permite bancii sa sustina activitatea si dezvoltarea exportatorilor, a IMM-urilor si a companiilor ce deruleaza proiecte in domenii prioritare pentru dezvoltarea economiei, in special a celor ce contribuie la absorbtia de fonduri europene.

Banca detine o retea de 16 unitati, iar operatorii economici pot obtine informatii suplimentare prin intermediul site-ului www.eximbank.ro.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)