Concurenta bancilor pe Facebook a devenit o certitudine, conceptul de social media marketing fiind adoptat de comunicatorii institutiilor de credit pentru a dezvolta o legatura directa cu publicul larg. Strategia de apropiere de utilizatorii celei mai mari platforme de socializare din lume a dat roade, 2013 fiind cel mai productiv an pentru banci, in conditiile in care numarul aprecierilor venite din partea romanilor activi pe Facebook a crescut vertiginos.

Desi comunitatea bancara se confrunta in ultimii ani cu un deficit considerabil de imagine generat de criza financiara si de clauzele abuzive ce fac obiectul mai multor procese in Instanta, bancile locale se bucura de o popularitate foarte buna pe renumita retea de socializare.

Institutiile de credit care si-au deschis cont pe Facebook au reusit sa stranga pana in prezent un total de peste 1,2 milioane de like-uri, fata de cele aproximativ 600.000 de aprecieri adunate pana in primavara lui 2013.

Metodele inedite de comunicare aduna zilnic ”aprecieri” din partea ”prietenilor” din mediul virtual. Cele mai active conturi de Facebook ale bancilor romanesti furnizeaza zilnic informatii caracterizate cu precadere de originalitate, mizand in principal pe acele anunturi care nu creeaza neaparat senzatia ca acestea au rolul de a promova direct produsele si serviciile bancii, ci mai degraba contribuie la destinderea celor care le citesc.

Topul bancilor in social media este dominat de BCR si Banca Transilvania, care numara impreuna circa jumatate dintre like-urile primite de bancile locale de la utilizatorii de pe Facebook. Cele doua institutii de credit au mers o perioada aproape umar la umar, schimband intre ele foarte des primele doua pozitii ale topului. Din toamna anului 2013, lucrurile s-au schimbat prin faptul ca BCR n-a mai cedat primul loc, distantandu-se serios de Banca Transilvania si asigurandu-si, in acest fel, suprematia. Acum, cele doua banci sunt despatite de aproape 25.000 de like-uri.

Podiumul topului bancilor pe Facebook este completat de ING Bank, care a crescut spectaculos pana la peste 200.000 de aprecieri. In afara de Garanti Bank, care a reusit sa depaseasca pragul de 100.000 de like-uri, celelalte institutii de credit sunt destul de departe de acest nivel.

BRD si Raiffeisen Bank, doi dintre cei mai importanti jucatori de pe piata bancara, au adoptat strategii similare, mizand pe mai multe conturi de Facebook, cate una destinata brandului si altele construite cu rolul de a promova un anumit tip de produs.  Dintre cele mai mari 10 banci locale dupa nivelul activelor, numai doua, respectiv Alpha Bank si CEC Bank, nu mizeaza pe promovarea pe Facebook.

Topul bancilor pe Facebook

1. BCR – 302.729 de aprecieri

2. Banca Transilvania – 278.239 de aprecieri

3. ING Bank – 202.207 aprecieri

4. Garanti Bank – 103.544 de aprecieri

5. BRD – 45.710 de aprecieri
BRD Student – 43.171 de aprecieri

6. Raiffeisen Bank – 16.862 de aprecieri
Viata fara cash – 45.363 de aprecieri
Raiffeisen Comunitati – 9.330 de aprecieri

7. Piraeus Bank – 46.566 de aprecieri

8. UniCredit Tiriac Bank – 44.544 de aprecieri

9. Credit Europe Bank – 6.297 de aprecieri
CardAvantaj – 32.328 de aprecieri

10. Bancpost – 16.807 aprecieri

11. Millennium Bank – 14.022 de aprecieri

12. Intesa Sanpaolo Bank – 11.091 de aprecieri

13. Volksbank – 10.045 de aprecieri

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)