Un număr important de companii iau în considerare tranziția către zona online arată un studiu realizat de iSenseSolutions la comanda UniCredit Bank.

Astfel, aproximativ 50% dintre companii au susținut că sunt interesate să implementeze soluții de comerț electronic, peste jumătate au menționat că au folosit semnătura electronică în relația cu partenerii de afaceri, iar dintre cele care nu au folosit-o încă, majoritatea consideră că o vor adopta în curând. De asemenea, jumătate dintre companii utilizează semnătura electronică si în relație cu băncile.

Din păcate, studiul relevă faptul că pandemia a afectat veniturile şi vânzările în cazul a peste 55% dintre companii, iar 39% au fost nevoite să îşi întrerupă temporar activitatea.

“Pandemia a afectat în special veniturile şi vânzările companiilor. 55% dintre ele au menţionat aceasta pe primul loc, iar pe locul doi, aproape 40% au fost nevoie să îşi întrerupă temporar activitatea. Cu toate acestea există şi o nişă. Sunt 5% dintre companii care au raportat o creştere a veniturilor în această perioadă”, a declarat Andrei Canda, în cadrul unei conferinţe în care a fost prezentat un studiu privind Efectele pandemiei asupra transformării digitale a mediului de business.

Însă, pandemia a sporit interesul companiilor de a folosi noi instrumente digitale pe care nu le-au folosit în trecut, precum aplicații de servicii de comerț electronic (23%), POS/mPOS (20%) sau mobile banking (16%) și internet banking (8%). Pentru 37% dintre companii digitalizarea reprezintă o mare oportunitate a contextului actual. 3 din 10 companii consideră că numărul de clienţi/furnizori nu va scădea în 2020. Pentru continuarea activităţii, companiile au ales să transfere activităţile fizice în online (38%), însă unele dintre ele au apelat şi la reducerea numărului de angajaţi, prin trimiterea lor în şomaj tehnic (37%).

Companiile au început să fie din ce în ce mai prezente în zona digitală, folosindu-se în special de platformele online şi de teleworking. 46% dintre companii consideră că procesul de digitalizare este îngreunat de dificultăţile de adaptare ale angajaţilor la tehnologiile şi activităţile online. Jumătate dintre companii iau în considerare posibilitatea transformării digitale, considerând ca ar putea obţine numeroase avantaje ca urmare a acestei decizii. Corporaţiile (73% faţă de 53% din total) tind să sprijine mai mult aceasta idee.

Alexandru Mihalache, Manager Canale Digitale în cadrul UniCredit Bank: „Numărul de utilizatori ai aplicației Business Mobile de la UniCredit Bank a crescut în primul semestru al anului 2020 cu 22% pe segmentul de clienți IMM, o evoluție care reflectă, pe de o parte, nevoile generate de contextul începutului de an, dar și o deschidere din ce în ce mai mare a companiilor către a folosi soluții digitale în activitatea lor. În prezent, 80% dintre clienții noștri IMM folosesc aplicația Business Net și 30% folosesc Business Mobile, iar dorința noastră este ca până la finalul anului să creșterm rata de utilizare a acesteia din urmă la peste 50%”.

Cât de afectate sunt companiile de pandemie

16% dintre repondenţi au menţionat reducerea numărului de angajaţi, iar 8% întreruperea parţială a activităţii.

Andrei Canda a afirmat că pentru 56% dintre companii situaţia economică generală din România este nefavorabilă pentru mediul de afaceri, pentru 31% este neutră, iar pentru 13% este favorabilă.

El a spus că 8 din 10 companii au raportat cel puţin o dificultate cauzată de pandemie. Astfel, 49% au menţionat scăderea cererii, 31% activitatea suspendată temporar, 23% plăţi întârziate, 21 – instruirea şi mentenanţa personalului, iar 17% instabilitatea leului.

Studiu de piață realizat în perioada iunie 2020 de către compania de cercetare iSense Solutions la comanda UniCredit Bank S.A., prin care a fost evaluat interesul față de transformarea digitală a societăților comerciale din România, atât companii IMM, cât și corporații. Eșantionul reprezentativ a avut în vedere un număr de 303 societăți comerciale din România.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)