„Pentru 2018, Raiffeisen Bank va pune bazele unor noi canale de tranzacționare, vedem ce a făcut Banca Transilvania, vedem că vine din urmă generația Millenials, că telefonul este tot mai folosit, mergem în zona digitalizării, dar foarte atenți pentru că sunt costuri mari”, a spus Vasile Tănasă, manager Card de Credit, Raiffeisen Bank, în cadrul celei de-a V-a ediții a Conferinței „Eu plătesc cu cardul”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.

Detaliind oferta Raiffeisen Bank pe segmentul carduri, Vasile Tănasă a reamintit că „orice client care își deschide un cont la bancă primește un card de debit, iar comisioanele sunt reduse la zero pentru retragere numerar la ATM-uri și în toată țara. Dacă nu penalizăm retragerea, clienții ajung să retragă mai des, dar valori mai mici. Sumele stau mai mult în cont, iar cu telefoane din call center creștem numărul tranzacțiilor, comunicând beneficiile plății la comercianți”.

În opinia acestuia, „portofoliul de carduri de credit va crește, pe fondul creșterii consumului în economie. Am lansat un card cobranded cu eMag, ce oferă puncte de loialitate în funcție de cumpărături. Pe carduri de credit vom continua creșterea, campaniile, vom promova beneficiile actuale și probabil că vom introduce și altele”, a mai spus managerul din cadrul Raiffeisen Bank.

Tănasă consideră că pentru anul 2018 „toți jucătorii mari au planuri de creștere, asta și în condițiile în care portofoliile de carduri de credit sunt mai bune decât cele de credite de nevoi personale. În plus, vedem că există o utilizare corectă, așadar la toți jucătorii vedem peste 90% utilizare la comercianți. Banca se va apropia în 2018 de un număr de 3 milioane de carduri în portofoliu, mai ales că în ultima parte a anului vom vedea o creștere spectaculoasă, în condițiile în care băncile au lansat campanii de carduri cu ocazia Black Friday”.

În 2018, Raiffeisen Bank va acorda o atenție sporită și cardurilor business pentru companii mici, către care va transfera beneficii de la carduri retail, inclusiv rate fără dobândă.

PSD2 va schimba mediul concurențial

Odată cu implementarea PSD2, Tănasă este de părere că mediul concurențial se va schimba, în condițiile în care „vom avea pe piață aceste fintech-uri pe care nu le vom putea ignora”.

Banca analizează și posibilitatea ca plafonarea dobânzilor să fie implementată. O scădere a veniturilor din dobânzi ar putea conduce la modificarea comisioanelor, a spus reprezentantul Raiffeisen Bank.

„Dacă vorbim de economie de piață, băncile au pierdut deja interchange, dobânda a ajuns să fie peste jumătate din venituri. Noi nu vindem carduri de credit pentru dobândă, pentru că sunt rate fără dobândă. Este un instrument care are un cost, dar dacă înțelegem utilizarea produsului, dobânda nici măcar nu se mai generează. Trebuie să vedem care este impactul și, eventual, am putea umbla la comisioane”.

Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, BCR, Banca Transilvania și Alpha Bank – Parteneri Principali, Raiffeisen Bank – Partener, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)