Banca austriaca Volksbank arata in raportul anual pe 2011 magnitudinea fenomenului care i-a lovit imaginea in ultimii trei ani: litigiile cu clientii nemultumiti.Raportul anual al Volksbank arata ca la sfarsitul anului 2011 banca avea 2.638 de litigii cu clientii bazate pe legile referitoare la protectia consumatorilor – in special pe legea 193/2000 – cu 1.364 mai multe decat in 2010. Doar anul trecut clientii au primit 751 de decizii definitive si irevocabile in favoarea lor, iar banca nu precizeaza numarul de procese in care a avut castig de cauza.

Clientii au atacat in instanta mai multe clauze contractuale si au cerut eliminarea lor si restituirea banilor incasati de banca in mod abuziv. Cele mai cunoscute si mai costisitoare sunt cele legate de comisionul de risc si de modificarea dobanzii. Banca percepea un comision de risc care umfla puternic rata lunara si despre care instantele au declarat ca este abuziv si existenta sa nu este justificata.

Aceasta isi mai rezerva si dreptul de a modifica dobanda creditului dupa criterii necunoscute, dobanda despre care se preciza clar ca este una fixa in unele contracte.

Instantele de la Iasi si Craiova sunt potrivnice, spune banca

„Ca urmare a unei practici nefavorabile Bancii in unele Curti de Apel cum este Curtea de Apel Iasi si Craiova si a constituirii unor grupuri mari de clienti in unele dosare numarul litigiilor a crescut in 2011″, se arata in raportul Volksbank, citat de economica.net

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)