Ecoul mediatic creat de Banca Transilvania din decembrie 2014 prin anuntul de preluare a Volksbank nu a ramas fara urmari. Mai mereu in prim-planul abordarilor mass-media, prin informarile pe tema achizitiei si implicit a rezolvarii situatiei clientilor Volksbank cu credite in franci elvetieni, Banca Transilvania a reusit sa-si asigure prima pozitie in top bancilor cu cele mai multe aprecieri pe Facebook.

Concurenta bancilor pe Facebook a devenit o certitudine in ultimii ani, conceptul de social media marketing fiind adoptat de comunicatorii institutiilor de credit pentru a dezvolta o legatura directa cu publicul larg. Strategia de apropiere de utilizatorii celei mai mari platforme de socializare din lume a dat roade, perioada 2013 – 2015 fiind cea mai productiva pentru banci, in conditiile in care numarul aprecierilor venite din partea romanilor activi pe Facebook a crescut vertiginos.

Topul bancilor in social media era dominat in 2014 de BCR si Banca Transilvania, care numarau impreuna circa jumatate dintre like-urile primite de bancile locale de la utilizatorii de pe Facebook.

Cele doua institutii de credit au mers o perioada aproape umar la umar, schimband intre ele foarte des primele doua pozitii ale topului. Din toamna anului 2013, lucrurile s-au schimbat prin faptul ca BCR n-a mai cedat primul loc, distantandu-se serios de Banca Transilvania si asigurandu-si, in acest fel, suprematia. Aproape tot anul 2014, cele doua banci au fost despatite de aproape 25.000 de like-uri.

In 2015, lucrurile s-au schimbat radical, Banca Transilvania reusind sa depaseasca BCR si sa se distanteze la aproape 40.000 de like-uri. In prezent, Banca Transilvania are aproape 343.000 de like-uri, in timp ce BCR numara 301.000 de like-uri.

Topul bancilor pe Facebook a suferit si alte modificari majore fata de anul trecut, Garanti Bank, cu cele peste 223.000 de like-uri, reusind sa urce pe podium, depasind in acest fel pagina ING Bank, care are peste 205.000 de like-uri.

Cea mai impresionanta crestere a cunoscut-o Bancpost, care pornea anul trecut de la un nivel 16.000 de like-uri, insa care a ajuns in prezent foarte aproape de pragul de 100.000 de like-uri.

O alta evolutie remarcabila a avut-o pagina Raiffeisen Bank, denumita ”Viata fara cash”, care a reusit sa stranga aproape 82.000 de like-uri, fata de 45.000 de like-uri, cate avea la inceputul anului 2014. Si Piraeus Bank se poate lauda acum cu peste 95.000 de like-uri, fata de 46.000 de like-uri in ianuarie 2014.

Citeste si ”Topul bancilor in social media: Cine a primit cele mai multe like-uri pe Facebook

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)