Daca creditul de consum este in crestere asta se datoreaza bancilor care au mai “lucrat” la dobanzi, dar mai ales clientului. Dar cum “arata” acest client?… Cel care a avut curajul sa intre intr-o sucursala bancara (inca sunt oameni care gandesc asa) si sa dea o mana de ajutor bancilor in relansarea creditului de consum.

Dupa ce au acordat imprumuturile, membrii ALB au realizat si “portretul” clientului, analizand sexul, varsta, educatia si venitul.

Analiza ne arata ca domnii au mare grija sa mearga pe la banca, probabil au grija de bunastarea familiei, deoarece peste 60% sunt casatoriti. Venitul lor se situeaza undeva intre 500 si 1.000 de lei.

Creditele acordate pe categorii de varsta, arata astfel:

– 28% au fost acordate persoanelor care au peste 55 de ani,

– 26% persoanelor cu varste cuprinse intre 35 si 45 de ani,

– 21% persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani,

– 19% persoanelor cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani si doar 6% persoanelor sub 25 de ani.

Din totalul finantarilor acordate in functie de sex si din punct de vedere al situatiei civile a clientilor, 53% au fost credite pentru persoane de sex masculin si 47% pentru persoane de sex feminin, din care 64% declara ca sunt casatoriti si 36% necasatoriti.

In functie de gradul de educatie, 52% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 35% persoanelor cu studii superioare si 13% persoanelor cu studii elementare.

Venitul net al clientului ce acceseaza un credit de consum este cuprins intre 501 si 1.000 lei in proportie de 50%, urmat de venitul cuprins intre 1.001 si 1.500 lei pentru 23% din clienti. 10% dintre acestia au un venit intre 1.501 si 2.000 lei, 5% inregistreaza un venit intre 2.001 si 2.500 lei, iar restul de 6% au declarat venituri nete de peste 2.500 lei. 6% au venituri mai mici de 500 lei.

Gabriela Dinu

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)